اسکین تگ یا منگوله پوستی چیست؟|علت ایجاد، نحوه درمان

0
158917
اسکین تگ یا منگوله پوستی

اسکین تگ یا منگوله پوستی چیست –  اسکین تگ‌ها نئوپلاسم‌های خوش خیم کوچک پوست هستند. آنها بسیار رایج بوده و با افزایش بیش از حد تعداد برخی از سلول‌های بدن تشکیل می‌شوند. نزدیک به نیمی از جمعیت جهان حداقل یک اسکین تگ دارند. این منگوله‌های پوستی معمولاً اندازه کوچکی دارند (معمولاً 1 تا 5 میلی متر، گاهی اوقات حتی بزرگتر) و رنگ آن‌ها کمی تیره‌تر از پوستی است که آن‌ها را احاطه کرده است. تگ‌های پوستی به طور کلی روی پوست گردن، در ناحیه زیر بغل و کشاله ران و همچنین روی بازوها و پلک‌ها ظاهر می‌شوند. آن‌ها به خودی خود خطرناک نیستند اما می‌توانند باعث ناراحتی شوند و اغلب نشان دهنده لک‌هایی هستند که توسط بیماران تحمل نمی‌شود.

علت ایجاد منگوله‌های پوستی چیست ؟

اگر چه علل ایجاد اسکین تگ شناخته شده نیست، اما این یک پدیده معمولی است. این بیماری در زنان به ویژه پس از 50 سالگی یا همزمان با یائسگی شایع‌تر است. احتمال بروز منگوله پوستی در افراد دیابتی (دیابت نوع 2) نیز بیشتر است.

آیا اسکین تگ می تواند خطرناک باشد؟

بر خلاف سایر توده‌های پوستی، اسکین تگ‌ها نه خطرناک هستند و نه مسری. اگر در مناطقی ایجاد شوند که ممکن است اصطکاک با لباس یا دستبند / گردنبند ایجاد شود، می توانند آزاردهنده شوند. در این حالت ممکن است اسکین تگ ملتهب شود و متعاقبا خود به خود بیفتد. این اتفاق باعث تحریک یا خونریزی در ناحیه آسیب دیده می‌شود که اگر ضد عفونی نشود، می‌تواند منجر به عفونت باکتریایی نیز شود. در موارد دیگر، مانند منگوله پوستی پلک، مانع عملکرد طبیعی بینایی می‌شود.

نحوه درمان منگوله‌های پوستی

روش‌های درمان برای برداشتن منگوله‌های پوستی متفاوت است. اما پلکسر بهترین و ساده‌ترین روش درمان آن است. با پلکسر می‌توان در عرض چند لحظه، بدون بیهوشی و بدون بخیه، منگوله‌های پوستی موجود در هر ناحیه از بدن را برداشت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید