ریزش مو بعد از کرونا

0
190525
ریزش مو بعد از کرونا
ریزش مو بعد از کرونا

بسیاری از افراد تجربه ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا را داشته اند. برخی شواهد نشان داده اند که ریزش مو به دنبال عفونت کووید افزایش می یابد. محققان دریافتند بیمارانی که سابقه ابتلا به کووید را داشتند، تقریبا چهار برابر بیشتر از افرادی که به کرونا مبتلا نشده بودند، در معرض ریزش مو بودند.

ارتباط ابتلا به کرونا و ریزش مو

از آن جا که کرونا بیماری جدیدی است، برخی عوارض، علائم آن همچنان مبهم است. تاکنون برخی علائم مرتبط با کرونا تنها با مشاهدات و آمارها بیان شده است. ریزش مو ناشی از کرونا هم از این دسته عوارض است.

با در نظر گرفتن استرس­ های فیزیکی مثل تب، استرس­ های عاطفی و روانی مثل قرنطینه، نگرانی بابت ابتلای خانواده، دور بودن از اجتماع  و عوارض جانبی برخی داروها که فرد مبتلا به کرونا متحمل می ­شود، نوع ریزش مو را تشخیص دادند.

 این نوع ریزش مو که هنگام مواجهه بدن با حادثه ­ای شدید و آسیب­ زا و در پاسخ به آن تحریک می ­شود و همچنین بعد از حدود 2 تا 3 ماه و رفع آن استرس و حادثه، موها شروع به ریزش می­ کنند، تلوژن افلوویوم (TE) نام دارد. مشاهدات نشان دادند هرچه شدت ابتلا به کرونا بیشتر باشد، ریزش مو نیز شدیدتر می ­شود.

تلوژن افلوویوم

تلوژن افلوویوم زمانی اتفاق می‌افتد که چرخه رشد مو به دلیل آسیب‌هایی مانند جراحی، بیماری یا هر رویداد استرس‌زای زندگی، مانند بارداری، دچار اختلال شود. در طول چرخه رشد مو سه مرحله وجود دارد: آناژن، کاتاژن و تلوژن. آناژن فاز رشد فعال، کاتاژن مرحله انتقالی و تلوژن فاز استراحت است که در آن مو می ریزد.

تلوژن افلوویوم زمانی اتفاق می‌افتد که نسبت بیشتری از موهای روی پوست سر به این مرحله استراحت منتقل می‌شوند و در نتیجه با سرعت بیشتری می‌ریزند. ریزش حدود 100 تار مو در روز برای هر فرد طبیعی است. اما با تلوژن افلوویوم، افراد ممکن است روزانه 300، 500 یا حتی 1000 تار مو را از دست بدهند.

ابتلا به کرونا چطور منجر به ریزش مو می­ شود ؟

شرایطی که جسم و روان فرد حین ابتلا به کرونا تجربه می­ کند، می ­تواند زمینه را برای بروز ریزش مو را فراهم کند. علائم مستعدکننده تلوژن افلوویوم عبارتند از :

·                تب شدید بدن

·                استرس ناشی از ابتلا به کرونا

·                عوارض جانبی داروهای درمان کرونا

·                کمبود اکسیژن ­رسانی به پیازمو

·                تغذیه نامناسب و ناکافی

نحوه درمان ریزش مو بعد از کرونا

برای درمان این نوع ریزش مو باید هم از رژیم غذایی سالم پیروی کنید و هم یک سری از کارهای کلینیکی را انجام دهید.

خدمات احیای مو به شما عزیزان ارائه می شود. احیای مو 6 جلسه است که شامل مراحل زیر می باشد :

ابتدا با لیزر کم توان به فولیکول های سر که در فاز استراحت هستند، شوک وارد می کنیم. این مرحله برای تقویت و بیدار شدن فولیکول ها است. سپس کف سر اکسیژن رسانی شده و کوکتل های رشد مو بر کف سر ریخته می شود. در مرحله بعدی داروی مزوتراپی رفع ریزش و تقویت مو به کف سر تزریق می شود. با این کار ریزش مو قطع شده و رویش مجدد مو اتفاق می افتد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره با شماره های ۰۲۱۲۲۲۴۷۸۱۹ و ۰۹۱۲۰۴۶۴۰۴۲ تماس حاصل فرمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید