مراقبت از لب ها

0
223264
مراقبت از لب ها
مراقبت از لب ها

پوست لب‌های شما بسیار نازک‌تر از پوست سایر قسمت‌های بدن است که باعث می‌شود لب‌های شما کم آب شده و ترک بخورند. همچنین لب ها غدد چربی کمتری دارند و نمی توانند در برابر نور خورشید از خود محافظت کنند. از این رو، مراقبت از لب ها بسیار مهم است.

راه‌های مراقبت از لب‌ها

1. آب بنوشید تا لب‌های خود را هیدراته نگه دارید

آب نقش مهمی در حفظ سلامتی شما دارد که بر روی پوست شما اثر می‌گذارد. باید حداقل هشت تا ده لیوان آب روزانه بنوشید. این یکی از بهترین نکات مراقبت از لب است که در عین حال نادیده گرفته شده است که می توانید آن را دنبال کنید.

2. لب های خود را اسکراب کنید

اسکراب یا لایه برداری لب های خود یک یا دو بار در هفته ضروری است. این نکته مراقبت از لب به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که لب های شما سالم و نرم هستند. اسکراب همچنین به خلاص شدن از شر سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود لب‌های شما به هیچ عفونتی تسلیم نشوند. می‌توانید از یک اسکراب لب ملایم که بدون نسخه موجود است استفاده کنید یا در خانه تهیه کنید.

دستور العمل آسان برای اسکراب لب :

– یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و عسل ارگانیک را با دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای و نصف قاشق غذاخوری آب ولرم مخلوط کنید.

– آن را به خوبی مخلوط کنید و در ظرف کوچکی که هوا در آن نباشد نگهداری کنید. این اسکراب لب را با حرکات دایره ای ملایم به مدت دو تا سه دقیقه روی لب های خود بمالید و با آب ولرم بشویید.

بلافاصله بعد متوجه خواهید شد که لب های خود چقدر نرم و لطیف هستند. اگر از یک محصول مراقبت از لب استفاده می کنید، مطمئن شوید که مواد بدون مواد شیمیایی هستند و قبل از استفاده از آن تست انجام دهید.

3. کرم ضد آفتاب را برای لب های خود فراموش نکنید

میزان قرار گرفتن لب های شما در معرض نور خورشید بسیار بیشتر از تعداد غدد چربی است که آنها تولید می کنند. بنابراین، آنها عملا هیچ حفاظتی از خود ندارند. از این رو، بسیار مهم است که ضد آفتاب را در برنامه مراقبت از لب خود قرار دهید. شما می توانید از محصولات مراقبت از لب که حاوی SPF 15 یا بالاتر است.

4. رژ لب یا بالم لب بزنید

رژ لب یا بالم لب‌های ساخته شده با مواد طبیعی در واقع می‌توانند به ایجاد یک لایه محافظ در اطراف لب های شما کمک کنند و از آنها در برابر هوای خشک، خاک و آفتاب محافظت کنند. به غیر از رژ لب، استفاده از بالم لب تا حد زیادی به جلوگیری از خشک شدن و ترک خوردن لب های شما کمک می‌کند.

5. لب های خود را ماساژ دهید

یکی از بهترین نکات برای داشتن لب‌های سالم ماساژ دادن آن‌هاست. گردش خون را بهبود می بخشد که به نوبه خود به درخشش طبیعی گلگون کمک می‌کند. لب‌هایتان را بسیار ملایم ماساژ دهید، گوشه های بیرونی لب های خود را با نوک انگشتان خود بمالید یا یک مرطوب کننده به آن ها بزنید، فشار دهید.

6. لب های خود را به خصوص در شب هیدراته نگه دارید

یک روتین خوب مراقبت از لب شامل یک محصول مراقبت از لب است که می توانید قبل از رفتن به رختخواب از آن استفاده کنید. مراقبت از لب ها در طول روز با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش و بالم لب مغذی یک چیز است و استفاده از چیزی که در طول شب از لب های شما محافظت می کند. بالم لب، لب‌هایتان را در طول شب آبرسانی می کند و هر روز صبح با لب های نرم و لطیف از خواب بیدار می شوید.

7. لب های خود را خیس نکنید و پوستش را نکنید

همانطور که قبلا ذکر شد، لب ها از خود محافظت ندارند، بنابراین لیسیدن یا لمس مکرر آنها مستقیما روی پوست تأثیر می گذارد. کندن لب های ترک خورده یا خیس کردن آن‌ها مشکل را بدتر نکنید. ممکن است به طور موقت احساس تسکین پیدا کند، اما هنگامی که بزاق تبخیر می شود، لب های شما را خشک تر می کند. کار دیگری که هرگز نباید انجام دهید این است که با دهان باز نفس بکشید مگر اینکه ناچار باشید. تمام هوای خشکی که روی لب‌های شما می‌وزد، فقط رطوبت را از لب‌های شما می‌زداید. برخی از افراد عادت دارند لب های ترک خورده خود را بکنند و این می تواند منجر به خونریزی و کبودی می‌شود. یکی از راه‌های جلوگیری از این امر این است که دست‌های خود را مشغول نگه دارید و در مقابل میل به انتخاب مقاومت کنید.

8. لب های خود را تمیز نگه دارید

این کار بیهوده است، اما ما همچنان می‌خواهیم تاکید کنیم که تمیز کردن هر روز لب‌هایتان چقدر مهم است. تمام مواد آرایشی، آلودگی و سایر ناخالصی هایی که در طول روز روی لب های شما نشسته اند، باید قبل از خواب رفع شوند. همانطور که دو بار در روز صورت خود را می شویید، باید به یاد داشته باشید که لب های خود را کاملا تمیز کنید. این یکی از ساده ترین نکات مراقبت از لب است که باید هر روز به آن توجه کنید. آن را با سایر نکات مراقبت از لب مانند آبرسانی و آبرسانی دنبال کنید.

روتین لب‌ها

برای داشتن لب های سالم باید از روال مراقبت از لب پیروی کرد درست مانند پوست شما، لب های شما نیز به یک برنامه روتین نیاز دارند تا سالم و شاداب باشند. اگر نمی‌خواهید وارد یک برنامه دقیق شوید، می‌توانید یک روال مراقبت از لب 3 مرحله‌ای ساده را دنبال کنید که شامل موارد زیر است:

1. لایه برداری:

اول و مهمتر از همه، از یک لایه بردار لب استفاده کنید یا همانطور که در بالا ذکر شد یک اسکراب لب درست کنید و لب هایتان را آبکشی کنید. اجازه دهید این مرحله مراقبت از لب به شما کمک کند از شر سلول های مرده پوست و سایر ناخالصی های روی لب خلاص شوید. به خاطر داشته باشید که در مورد لایه برداری خیلی سخت نگیرید.

2. مرطوب کننده:

پس از اتمام لایه برداری، به لب های خود مرطوب کننده بزنید. برای این کار می توانید از ماسک لب فوق العاده مرطوب کننده استفاده کنید.

دستور العمل ماسک لب –

پنج تا شش قطره روغن نارگیل را با 2 تا 3 قطره روغن دیگری که دوست دارید مخلوط کنید. این ماسک لب را روی تمام لب هایتان بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند.

3. هیدراته:

آخرین مرحله از این روتین مراقبت از لب، استفاده از بالم لب است که پوست شما را تسکین می دهد و رطوبت را حفظ می کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید