همه چیز در مورد پلکسر

0
206939
پلکسر
پلکسر

پلکسر چیست؟

این روز ها تمام کسانی که زیبایی و جوانسازی پوست برایشان اهمیت دارد، حتما نام پلکسر را شنیده اند. پلکسر به عنوان یک روش درمانی در حوزه زیبایی و جوانسازی پوست شناخته می شود. این روش بدون هیچ گونه جراحی و به کمک فناوری پلاسما می تواند زیبایی شما را دو چندان نماید. از این روش برای لیفت پلک بالایی چشم، درمان کیست های چشم، پاک کردن جای زخم و منگوله های پوستی، سفت شدن پوست و لیفت صورت و گردن استفاده می شود.

در رابطه با ساز و کار و عملکرد پلکسر باید گفت: دستگاه استفاده شده در این روش یک دستگاه جراحی به روز است که به کمک آن می توان انواع فرآیند های زیبایی را بدون هیچ گونه برش و در نتجیه هیچ گونه خونریزی انجام داد. دستگاه پلکسر با استفاده از ذرات گاز موجود در هوا، باعث ایجاد پلاسما بین نوک دستگاه و پوست می شود. به این ترتیب، پلاسما باعث تصعید بافت می شود. با ایجاد تصعید، تبدیل جامد به گاز به شکل مستقیم انجام شده و پوست بدون هیچ گونه برشی برداشته می شود.

کاربرد پلکسر

با توجه به توضیحاتی که در رابطه با پلکسر و نحوه عملکرد آن بیان شد، ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که از این روش در چه مواردی استفاده می شود؟ همان طور که در ابتدا گفته شد، از این روش برای جوانسازی و ترمیم پوست به خصوص پوست اطراف چشم استفاده می کنند. اما اگر بخواهیم به طور کامل کاربرد های این روش را بیان کنیم، می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • رفع افتادگی و چین و چروک پلک بالا و پایین
  • رفع خطوط و چروک اطراف دهان
  • درمان ترک های پوستی
  • برداشتن خال های عروقی و منگوله های پوستی
  • بهبود کلویید ها
  • از بین بردن انواع لک های پوستی
  • پاک کردن تتو
  • لیفت صورت و گردن

پلکسر چشم

پلکسر چشم بنا بر اینکه نوعی درمان بدون عارضه و کم دردسر محسوب می‌شود، طرفداران زیادی دارد. پلکسر افتادگی پلک و همچنین پلکسر رفع چین و چروک ناحیه اطراف چشم متقاضیان زیادی در میان مراجعه کنندگان دارند. در این روش بدون اینکه اثری از بخیه و جای زخم بر روی صورت شما باقی بماند، افتادگی پلک بالا و پایین، خط و خطوط اطراف چشم مانند خطوط پنجه کلاغی و همچنین تیرگی زیر چشم برطرف می‌شود.

پلکسر پلک چند جلسه نیاز دارد؟

این درمان عموما دو تا سه جلسه انجام می‌شود.

پلکسر بینی

این روش در از بین بردن کک و مک روی پوست بینی، خطوط و ترک‌های اطراف بینی و کوچک کردن بینی کاربرد دارد.

پلکسر برای برداشت خال و زگیل و اسکین تگ

رفع عیوب پوستی و ضایعات خوش خیم مثل خال، زگیل و اسکین تگ (خال گوشتی) یک مورد از کاربردهای فراوان پلکسر است. این ضایعات پوستی گاهی در یک جلسه درمان می شوند و گاهی نیاز به جلسات بیشتر دارند. پزشکی که کار درمان شما را انجام می دهد بیش از هر چیز مراقب این است که کار با دقت انجام شود و پوستتان آسیب نبیند.

مزایا و معایب پلکسر

همان طور که می دانید همه ی روش های درمانی دارای یکسری مزایا و معایب هستند. از همین رو می توان گفت که پلکسر هم به عنوان یک روش درمانی از این موضوع مستثنی نیست. شناخت مزایا و معایب یک روش درمانی می تواند در انتخاب یا عدم انتخاب آن روش تاثیرگذار باشد. از همین رو در ادامه به بررسی مزایا و معایب پلکسر خواهیم پرداخت.

مزایا:

1_ این روش به عنوان یک روش سرپایی بوده و بدون نیاز به بیهوشی و بدون برش و خونریزی انجام می شود.

2_ مدت زمان درمان کوتاه بوده و در یک یا دو جلسه می توان نتیجه ی مطلوب را به دست آورد.

3_ دوره نقاهت این روش بسیار کوتاه و در حد چند ساعت می باشد و فرد بلافاصله می تواند در محل کار خود حاضر شود.

4_ برخلاف سایر روش های زیبایی بسیار مقرون به صرفه می باشد. علت این موضوع را می توان عدم نیاز به جراحی در این روش بیان کرد.

5_ باعث تحریک کلاژن سازی شده و از همین رو زیبایی و سفت شدن پوست را به همراه دارد.

6_ ماندگاری این روش بالا بوده و حداقل تا دو سال نیاز به هیچ گونه ترمیمی وجود ندارد.

عوارض:

با توجه به این که پلکسر به عنوان یک روش غیر تهاجمی است، می توان گفت که عوارض چندانی ندارد. تنها مواردی که در رابطه با عوارض این روش می توان به آن اشاره کرد، ایجاد زخم های کوچک و تورم تا دو یا سه روز پس از طی مراحل درمان است. برای درمان این زخم ها و تورم ایجاد شده نیاز به مصرف هیچ گونه دارویی نیست و به مرور زمان و پس از گذشت چند روز هیچ اثری از زخم ها دیده نخواهد شد.

مراقبت های لازم بعد از پلکسر

برای این که بتوان ماندگاری پلکسر را افزایش داد، لازم است که به یکسری نکات به عنوان مراقبت های بعد از جلسات توجه نمود. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لازم است به مدت چهل و هشت ساعت محل درمان شستشو نشود.
  • لازم است به مدت چهل و هشت ساعت از رفتن به حمام خودداری نمود.
  • ·کرم های ترمیم کننده ای که از طرف پزشک تجویز می شود، باید در زمان تعیین شده مورد استفاده قرار گیرد.
  • ·از دستکاری و یا کندن زخم های ایجاد شده پرهیز نمایید.
  • از کرم ضد آفتاب مناسب در روتین پوستی خود استفاده نمایید.
  • پرهیز از استعمال دخانیات یکی از نکات مهم می باشد.
  • به هیچ عنوان از دستمال های مرطوب در ناحیه مورد درمان استفاده نکنید.
  • رفتن به استخر تا چهارده روز پس از درمان ممنوع می باشد.

سوالات متداول در رابطه با پلکسر

با توجه به این که پلکسر به عنوان یک روش درمانی نوین شناخته می شود، معمولا سوالات متعددی در رابطه با آن وجود دارد. از آنجا که زیبایی یک موضوع مهم و حساس برای افراد می باشد، تحقیق در رابطه با استفاده یا عدم استفاده از روش های درمانی و زیبایی در این حوزه باید به طور کامل صورت گیرد. از همین رو در ادامه به برخی از سوالات متداول در این حوزه پاسخ خواهیم داد.

1_ چه افرادی نمی توانند از پلکسر استفاده نمایند؟ به طور کلی تمام افراد می توانند از این روش استفاده نمایند، به جز افرادی که دارای بیماری های دیابت، صرع، فشار خون، آریتمی قلبی و مشکلات پوستی هستند. همچنین استفاده از این روش برای خانم های باردار و شیرده ممنوع می باشد.

2_ ماندگاری پلکسر چقدر است؟ ماندگاری این روش نسبت به برخی از روش های درمانی حوزه زیبایی بیشتر می باشد. به طور کلی، می توان گفت که اثرات این روش را می توان بین یک تا سه سال تخمین زد. البته در رابطه با ماندگاری پلکسر باید گفت که عوامل متعددی از جمله سبک زندگی فرد، ژنتیک، میزان مراقبت ها، سن و … موثر می باشند.

3_ هزینه پلکسر چقدر است؟ یکی از سوالات متداولی که در رابطه با انواع روش های درمانی در حوزه زیبایی و جوانسازی وجود دارد، موضوع هزینه ها می باشد. در رابطه با هزینه پلکسر باید گفت که هزینه این روش با توجه به میزان عارضه متفاوت است. در واقع میزان حاد بودن عارضه و تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان آن می تواند تعیین کننده هزینه درمان باشد. اما به طور کلی می توان گفت که هزینه این روش نسبت به سایر روش های زیبایی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره با شماره های ۰۲۱۲۲۲۴۷۸۱۹ و ۰۹۱۲۰۴۶۴۰۴۲ تماس حاصل فرمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید