Home جوانسازی پوست تاثیرات آب تصفیه نشده بر پوست

تاثیرات آب تصفیه نشده بر پوست

0
155344
تاثیرات منفی آب تصفیه نشده بر روی پوست
تاثیرات منفی آب تصفیه نشده بر روی پوست

آب تصفیه نشده شامل موادی مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها، شن، گل، خاک، مواد شیمیایی، کلر، فلزات سنگین و غیره است. این مواد باعث کاهش کیفیت آب می‌شوند و ممکن است بر روی پوست تأثیرات منفی داشته باشند.

تاثیرات آب تصفیه نشده بر پوست به دلیل مواد شیمیایی موجود در آن است. به عنوان مثال، کلر که به عنوان ضدعفونی‌کننده در آب استفاده می‌شود، می‌تواند باعث خشکی پوست شود و منجر به تحریک پوست و بروز جوش‌های پوستی شود. همچنین، مواد شیمیایی دیگری مانند سولفات‌ها و نیترات‌ها نیز ممکن است بر روی پوست تأثیرات منفی داشته باشند.

استفاده از آب لوله کشی تصفیه نشده باعث بروز چه مشکلاتی در پوست می‌شود؟

آب شهری تصفیه نشده حاوی مواد آلوده و باکتری‌های زیادی است که تاثیرات آب تصفیه نشده به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر روی پوست صورت عبارتند از:

  1. 1) بروز جوش و لکه‌های پوستی

آب شهری تصفیه نشده حاوی باکتری‌ها، ویروس‌ها و مواد شیمیایی زیادی است که ممکن است در پوست باعث بروز جوش، لکه‌های پوستی و حتی عفونت شود.

  • 2) خشکی پوست

آب شهری تصفیه نشده ممکن است حاوی کلر و مواد شیمیایی دیگری باشد که موجب خشکی پوست شود.

  • 3) تحریک پوست

مواد آلوده و شیمیایی موجود در آب شهری تصفیه نشده ممکن است پوست را تحریک کرده و باعث ترشح بیشتر چربی و افزایش خطر بروز جوش و لکه‌های پوستی شود.

  • 5) کاهش تأثیر محصولات مراقبت از پوست

آب شهری تصفیه نشده ممکن است موجب کاهش تأثیر محصولات مراقبت از پوست مانند صابون، شامپو و کرم‌های مرطوب کننده شود.

به طور کلی، مصرف آب شهری تصفیه نشده بر روی پوست صورت تأثیرات منفی بسیاری دارد و برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از بروز مشکلات پوستی، استفاده از آب تصفیه شده می‌تواند مفید باشد. همچنین، برای حفظ سلامت پوست، مصرف آب به میزان کافی و مراقبت مناسب از پوست نیز بسیار مهم است.

تاثیر مصرف آب تصفیه شده در سلامت بدن

۱. مصرف کافی آب از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و با هیدراته کردن و پمپاژ رطوبت به سمت پوست، از بروز چین و چروک جلوگیری می کند.

۲. نوشیدن آب در کاهش استرس تاثیر زیادی دارد جهت کاهش اضطراب ناشی از فعالیت شدید و گرمای ایجاد شده در بدن، نوشیدن چند جرعه آب خنک میتواند بسیار تسکین دهنده باشد.

۳. نوشیدن آب به چربی سوزی و متابولیسم بدن کمک می‌کند.

۴. نوشیدن آب قابل شرب پاک به سلامت عضلات بدن کمک می.کند آب با اکسیژن رسانی و پمپاژ به عضلات در ریکاوری آنها کمک خواهد نمود و در تعادل الکترولیت کمک خواهد نمود. عدم تعادل الکترولیت منجر به ناراحتی و خستگی خواهد شد.

۵. نوشیدن روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب کمک به بهبود عملکرد مغز تا سطح زیادی میشود. همچنین آب آشامیدنی به عملکرد سیستم عصبی بدن کمک خواهد نمود.

۶. نوشیدن آب در کاهش درد مفاصل و روماتیسم تاثیر دارد.

۷. آب در تنظیم درجه حرارت بدن کمک می نماید.

۸ آب به محافظت از بافتهای بدن کمک می نماید.

۹. آب به کاهش بار به کلیه و کبد کمک می‌کند.

۱۰. مصرف آب در کاهش سطح هیستامین کمک زیادی می نماید.

۱۱. آب در بدن به عنوان یک حامل مهم در جابجایی مواد غذایی هورمونها و اکسیژن عمل می‌کند.

۱۲. آب گرم منافذ پوست را باز و آب سرد منافظ پوست را میبندد این خصوصیت نقش زیادی در روشهای کمکی به زیبایی پوست دارد.

۱۳. آب قابل شرب از یبوست جلوگیری کرده و باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود.

آب سالم همراه با پوست سالم

سلول های پوست همانند همه سلولهای بدن از آب تشکیل شده.اند. اگر به پوست شما به اندازه ی کافی آب نرسد عمل هیدراته به مشکل روبه رو می شود و پوست شما خشک و پوسته پوسته می شود. در نتیجه پوست خشکی که از انعطاف پذیری کمی برخوردار است مستعد چین و چروک و پیری می گردد.

اگر شما در طول فعالیت روزانه مقدار زیادی آب از دست می دهید حتما نیاز دارید تا با نوشیدن آب سالم و تصفیه شده، کمبود آب مصرف شده را جبران نمایید.

نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب سالم می تواند به هیدراته شدن پوست کمک کرده و با مرطوب نگه داشتن آن کمک فراوانی به جوان ماندن و عدم بروز چین و چروک کمک کرد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی در جوامع صنعتی دسترسی به آب پاک و تصفیه شده، به وسیله دستگاه تصفیه آب، آسانتر از گذشته است.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here