Home درمان جوش و لک جوش کمر به چه علت ایجاد می شود؟

جوش کمر به چه علت ایجاد می شود؟

0
183177
جوش کمر
جوش کمر

جوش کمر یک عارضه آزاردهنده هست که بر اعتماد به نفس افراد نیز تاثیر می گذارد. جوش کمر تنها مختص دوران نوجوانی نیست بلکه در سنین بالاتر نیز امکان بروز دارد. علل مختلفی در بروز این جوش ها دخیل هستند که در ادامه به آن ها می پردازیم و راهکارهایی برای درمان آن ها نیز ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

جوش کمر نشان دهنده چیست؟

این عارضه می تواند می تواند نشانه های متعددی داشته باشد که از جمله آنها می توان به بلوغ نوجوانان اشاره کرد. در صورتی که سن فرد از دوران بلوغ گذشته باشد و همچنان با جوش پشت کمر مواجه شود، باید علت آن از طریق معاینه یا آزمایش مشخص گردد. به طور مثال برخی زنان هنگام تغییرات هورمونی مثل عادت ماهیانه یا دوران بارداری، جوش پشت کمر را تجربه می کنند. جوش پشت کمر می تواند نشانه ابتلا به برخی بیماری های کبدی مثل کبد چرب نیز باشد

علت جوش پشت کمر چیست ؟

بدن شما چربی به نام سبوم تولید می کند. این چربی در غدد متصل به فولیکول های مو شما وجود دارد. سبوم فولیکول های مو را به سمت بالا حرکت می دهد تا به پوست و موی شما رطوبت بدهد. جوش ها زمانی ایجاد می شوند که سبوم اضافی و سلول های مرده پوست در کنار هم قرار بگیرند. این تجمع چربی باعث مسدود شدن منافذ پوست و افزایش باکتری ها می شود. هنگامی که دیواره فولیکول مو متورم شود، یک جوش سرسفید ایجاد شده و هنگامی که منافذ مسدود شده در معرض هوا قرار بگیرند، جوش سرسیاه ایجاد می شود.

از جمله رایج ترین علت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ژنتیک:  مشکل آکنه می تواند در خانواده شما وجود داشته باشد.

داروها : آکنه می تواند به عنوان نوعی عارضه جانبی برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ایجاد شود.

هورمون:  در سنین نوجوانی اغلب تغییرات هورمونی علت ایجاد آکنه هستند اما در رابطه با بانوان پس از سن بلوغ باید بگوییم که علت جوش کمر در زنان می تواند با تغییرات هورمونی مرتبط باشد که در دوران قاعدگی و بارداری اتفاق می افتد.

تعریق:  عرق می تواند آکنه را بدتر کند.

استرس:  استرس دلیل مستقیم آکنه نیست، اما می تواند یک عامل موثر باشد.

مواد غذایی:  برخی تحقیقات نشان می دهند، مواد غذایی مصرفی در طول روز، می توانند با آکنه مرتبط باشند. به طور مثال کربوهیدرات‌ های خاصی (مانند نان سفید، چیپس سیب‌زمینی) که سطح قند خون شما را افزایش می ‌دهند، می ‌توانند به افزایش آکنه کمک کنند. برای برخی افراد، محصولات لبنی نیز ممکن است محرک و علت جوش های کمر باشد.

درمان جوش کمر و کتف

برای درمان جوش کمر و کتف و رفع جای آن خدماتی توسط خانم پورشریعتی ارائه می شود. ویدیوی زیر توضیحاتی در رابطه با این خدمات توسط خانم پورشریعتی می باشد.

درمان خانگی جوش کمر

یک سری روش های خانگی برای درمان آکنه بدن وجود دارد که عبارتند از :

دوش گرفتن بعد از تمرین : ماندن عرق و کثیفی روی پوست شما بعد از تمرین می تواند نقش مهمی در ایجاد این آکنه داشته باشد. بعد از تمرین در اسرع وقت دوش بگیرید. شما همچنین باید لباس های ورزشی کثیف خود را بعد از هر بار تمرین بشویید.

استفاده از لیف های بامبو و لایه برداری

استفاده از لباس های گشاد

استفاده از اسپری ضد جوش

استفاده از روغن چای : روغن درخت چای از برگ های نوعی درخت در استرالیا تهیه می شود. استرالیایی ها سال هاست که از این گیاه برای درمان انواع مشکلات پوستی استفاده می کنند. امروزه می ‌توانید لوسیون‌ها، پاک‌ کننده‌ ها و کرم ‌های زیادی را با استفاده از این ترکیب پیدا کنید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روغن درخت چای ممکن است با از بین بردن باکتری ها به درمان آکنه کمک کند. به همین دلیل هم درمان این عارضه آزاردهنده با استفاده از روغن درخت چای رواج پیدا کرده است.

تغذیه سالم : برای درمان این مشکل موارد زیر را مصرف نمایید:

  • سبزیجات
  • میوه ها
  • پروتئین بدون چربی
  • غلات کامل

علاوه بر این مراقبت های خانگی، باید مراقبت های کلینیکی را نیز دنبال نمایید.

در مرکز فرشته پورشریعتی خدمات درمان جوش کمر به شما عزیزان ارائه می گردد.

سوالات متداول از بین بردن جوش کمر

1. علت جوش کمر در زنان چیست؟

جدای از علت‌هایی که نام بردیم، این عارضه در زنان می‌تواند به علت‌های دیگری نیز رخ دهد:

  • اختلالات هورمونی
  • اپیلاسیون و لیزر موهای زاید در ناحیه کمر
  • پوشیدن لباس های تنگ و چسبان

2. آیا کبد چرب باعث  به وجود آمدن جوش کمر می‌شود؟

بله، کبد چرب می‌تواند باعث به وجود آمدن این عارضه شود. بیماری کبد چرب زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های چربی در کبد بیشتر از اندازه استاندارد باشد. این چربی اضافه می‌تواند به صورت جوش و آکنه در ناحیه کمر بروز پیدا کند.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here