ماساژ صورت | راهی برای آرامش و بهبود زیبایی پوست

0
5134
ماساژ صورت
ماساژ صورت

ماساژ صورت یکی از روش‌های گسترده‌ای است که نه تنها به آرامش افراد کمک می‌کند بلکه به بهبود و بهتر شدن وضعیت پوست صورت نیز کمک می‌کند. این فرآیند از دیرباز در فرهنگ‌های مختلف به عنوان یکی از راه‌های اصلی حفظ جوانی و زیبایی پوست شناخته شده و در حال حاضر با پیشرفت‌های علمی و پزشکی، ماساژ صورت به عنوان یک روش ترکیبی از آرامش بخشی و بهبود وضعیت پوست جای خود را در جامعه پزشکی گسترش داده است.

آموزش ماساژ صورت

پیشنهاد ما این است که پوست صورت خود را به دقت تمیز کنید. ابتدا از آب و صابون استفاده کرده و سپس با یک پاک‌کننده آرایش یا روغن زیتون، هرگونه آلودگی و آرایش را از صورتتان پاک کنید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک آن را بزنید. حالا، یک لایه نازک از روغن را به صورت خود بمالید. استفاده از روغن در حین ماساژ، به شما کمک می‌کند تا انگشتانتان به راحتی بر روی پوست حرکت کنند. از دیگر مزایای استفاده از روغن می‌توان به شفافیت و روشنایی پوست اشاره کرد. می‌توانید از مخلوطی از روغن‌ها یا حتی یک نوع روغن که برای نوع پوست شما مناسب است، استفاده کنید. به عنوان مثال، روغن آرگان یا جوجوبا می‌توانند باعث باز شدن منافذ پوست به صورت طبیعی شوند.

اگر پوست شما خیلی خشک و حساس است، بهتر است از روغن‌های طبیعی و مرطوب‌کننده‌های ملایم استفاده کنید. روغن آرگان یا روغن بادام می‌تواند گزینه‌های مناسبی باشند. این ترکیبات باعث تغذیه عمیق پوست می‌شوند و به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک می‌کنند. در صورتی که پوست شما معمولی یا متمایل به چرب است، روغن جوجوبا یا مخلوط روغن جوجوبا با روغن کرچک انتخاب مناسبی خواهد بود. این روغن‌ها به موازات به رطوبت پوست کمک می‌کنند و احساس سبکی را حفظ می‌کنند.

اگر از چربی اضافی در پوست خود ناراحتید، می‌توانید از مرطوب کننده‌های مخصوصی با خاصیت مات کننده استفاده کنید. این محصولات افتراق مواد چربی را کاهش داده و پوست شما را آماده برای استفاده از مکاپ می‌کنند.

ماساژ را با تمرکز بر نواحی لنفاوی آغاز کنید. با تحریک نقاط استراتژیک، مواد زائد و سموم از صورت به سمت غدد لنفاوی زیر چشم و اطراف گردن نقل مکان می‌یابند. این روش با تجدید حیات و توسعه طرح مراتب پوست کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که مرطوب کننده یا روغن را به طور یکنواخت و به آرامی در داخل پوست جذب کنید.

  • شروع ماساژ از این نواحی به آزادسازی مواد سمی کمک نموده و به مرور زمان از تشکیل این سموم در صورت تان جلوگیری خواهد کرد؛ بهتر است برای ماساژ نواحی لنفاوی از نوک انگشتان تان استفاده کنید و به صورت دایره ای ناحیه لنفاوی را به مدت یک دقیقه ماساژ دهید.
  • زیر چشمان تان را ماساژ دهید و آرام به سمت گلو پایین بیایید، سپس از دو طرف چانه را ماساژ داده و دوباره به سمت بالا بروید.
  • باید انگشتان تان محکم و سفت باشد، اما منظورمان این نیست که به قدری سفت باشد که به پوست صورت تان آسیب بزند؛ لازم است بدانید که ماساژ صورت با ماساژ قسمت ها و بافت های دیگر بدن متفاوت است، زیرا حساسیت پوست صورت نسبت به نواحی دیگر بدن بیشتر است و باید در حین انجام ماساژ نهایت دقت را داشته باشید.
  • اطراف صورت تان را نیز ماساژ دهید؛ به صورت دایره ای اطراف چانه و اطراف دهان تان را ماساژ دهید؛ سعی کنید پوست صورت خود را به سمت بالا ماساژ داده و هرگز پوست تان را به سمت پایین نکشید؛ این ماساژ را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.
  • پیشانی تان را ماساژ دهید؛ ابتدا سعی کنید هر دو طرف سر را به صورت دایره ای ماساژ داده و سپس به سمت مرکز پیشانی بیایید؛ سپس دوباره به دو طرف پیشانی رفته و همزمان دو طرف را ماساژ دهید؛ این حرکت را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.
  • اطراف چشم ها را ماساژ دهید؛ ابتدا انگشتان تان را در قسمت داخلی زیر ابرو قرار داده و سپس آنها را به سمت خارجی چشم بکشید. دقت داشته باشید که زیر چشمان تان را آرام تر ماساژ دهید، به صورت دایره ای اطراف چشم را ماساژ داده و به اطراف بینی بیایید؛ این حرکت را یک دقیقه ادامه دهید.

یک بار دیگر همه حرکات را تکرار کرده و تمام کنید؛ دوباره همه قسمت‌های صورت‌تان را ماساژ دهید؛ پس از اتمام تمرینات، می توانید تغییر را احساس کنید؛ صورت‌تان جوان‌تر، شاداب‌تر و روشن‌تر به نظر خواهد رسید

معجزه ماساژ صورت

ماساژ صورت، علاوه بر لحظات آرامش‌بخشی که فراهم می‌آورد، دارای فواید زیادی برای سلامت و زیبایی پوست است. در زیر به برخی از این فواید اشاره شده است:

1. آرامش و کاهش استرس

   ماساژ صورت به دلیل فعال‌سازی نقاط فشاری در صورت و گردن، منجر به آرامش عمیقی می‌شود. این فرآیند باعث کاهش تنش‌های روحی و فیزیکی شده و احساس استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد.

2. تحریک جریان خون

   ماساژ صورت به بهبود جریان خون در سطح پوست کمک می‌کند. این افزایش جریان خون منجر به اکسیژناسیون بهتر سلول‌های پوستی می‌شود که در نتیجه به سلامت و شادابی پوست کمک می‌کند.

3. کاهش چین و چروک

   ماساژ به نرم شدن عضلات صورت و کاهش فشارهای موجود در نقاط مختلف منجر می‌شود. این تأثیر مثبت بر روی چین و چروک‌ها، به ویژه در نواحی حساس چون پیشانی و چشم‌ها، قابل مشاهده است.

4.تحریک سیستم لنفاوی

   این روش به تحریک سیستم لنفاوی کمک می‌کند و از افتراق مواد مضر و زائد از بافت‌های پوستی جلوگیری می‌کند. این تحریک منجر به تخلیه سموم از بدن و تجدید حیات سلول‌ها می‌شود.

5. افزایش ترشح روغن‌های طبیعی پوست

   ماساژ صورت با تحریک گلچین‌های پوستی به تولید و ترشح روغن‌های طبیعی پوست کمک می‌کند. این روغن‌ها باعث حفظ رطوبت و انعطاف پوست می‌شوند.

6. تحریک نقاط فشاری

   تکنیک‌های مختلف ماساژ صورت، به تحریک نقاط فشاری خاص در صورت می‌پردازد. این تحریک نقاط باعث تعادل انرژی در بدن می‌شود و به بهبود کلی سلامت جسمی و روحی کمک می‌کند.

با توجه به این فواید، این روش به عنوان یک روش طبیعی و غیرتهاجمی، مورد توجه زیادی از افراد جهت بهبود و نگهداری سلامت و زیبایی پوست قرار گرفته است.

مضرات ماساژ صورت

اگرچه این ماساژ برخی فواید زیبایی و سلامت دارد، اما در برخی موارد نیز ممکن است مضراتی وجود داشته باشد. در ادامه، به برخی از این مضرات اشاره می‌شود:

1. تحریک زیاد ممکن است آسیب زننده باشد

   اگر ماساژ به شدت انجام شود یا به طور نادرست اجرا شود، ممکن است باعث تحریک زیاد عضلات و بافت‌های صورت شده و به جای بهبود، به آسیب برساند.

2. ممکن است برخی از افراد حساسیت نشان دهند

   برخی از افراد ممکن است نسبت به فشارهای ماساژ یا محصولات مورد استفاده حساسیت نشان دهند. استفاده از مواد حساسیت زا یا فشار زیاد می‌تواند باعث تحریک پوست شده و علائم حساسیتی نظیر قرمزی، خارش یا تحریک شود.

3. خطر انسداد عروق

   در صورت انجام ماساژ به شدت یا به صورت نادرست، ممکن است عروق کوچک پوست مسدود شده و به مشکلاتی نظیر انسداد عروق منجر شود.

4. تأثیرات مخرب بر پوست حساس

   افرادی که دارای مشکلات پوستی مانند آکنه یا اگزما هستند، ممکن است با انجام ماساژ صورت تحریک بیش از حد را تجربه کنند و وضعیت پوستی آنها را تشدید کند.

5. خطر انتقال عفونت

   اگر ابزارهای استفاده شده در ماساژ به صورت صحیح ضدعفونی نشوند، احتمال انتقال عفونت‌ به پوست وجود دارد.

برای انجام خدمات زیبایی توسط فرشته پورشریعتی و کادر آموزش دیده و مجرب ایشان با شماره های ۰۲۱۲۲۲۴۷۸۱۹ و 09120464042 تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید