لیفت چشم بدون جراحی

0
208022
لیفت چشم بدون جراحی
لیفت چشم بدون جراحی

لیفت چشم با پلکسر می تواند به شما کمک کند تا مشکلات افتادگی پلک های بالا و پایین را بدون جراحی برطرف کنید. این روش جایگزینی قدرتمند و موثر برای جراحی ازجمله بلفاروپلاستی است. لیفت چشم بدون جراحی به سفت شدن پوست اضافی پلک و چین و چروک های اطراف چشم کمک می کند و یک روش کاملا غیر تهاجمی است.

روش‌های مختلف لیفت چشم

تاکنون روش‌های مختلفی برای لیفت چشم به وجود آمده است. هریک از این روش‌ها تکنیک‌های خاص خود را داشته و برای رفع اشکالات در نقطه مشخصی از پلک یا چشم استفاده می‌شوند. انتخاب روش مناسب بر عهده پزشک است. او با بررسی آناتومی بدن بیمار، اهداف و انتظاراتی که از لیفت چشم دارد، می‌تواند بهترین روش را برای بیمار تجویز کند.

لیفت چشم با نخ

در این روش از نخ‌ PDO که نخ‌های قابل‌جذب هستند، استفاده می‌شود. البته به دلیل حساس بودن چشم‌ها معمولا نخ‌های مورد استفاده در لیفت چشم کمی ظریف‌تر است. این روش نیازی به بیهوشی نداشته و پزشک برای به صفر رساندن احتمال ایجاد درد از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. در این عمل که معمولا کمتر از یک ساعت طول می‌کشد، پزشک نخ‌های مخصوص را با استفاده از سوزن بسیاری ریزی از زیر پوست شما رد کرده و آن‌ها را می‌کشد. همین کشش نخ‌ها باعث کشیده شدن پوست شده و لیفت را انجام می‌دهد.

توجه کنید که در این روش هیچ زخمی بر روی صورت شما ایجاد نشده و آسیبی به چشمانتان نمی‌رسد. چراکه محل‌های ورود و خروج سوزن کاملا دقیق مشخص شده و رد شدن سوزن آسیبی به بافت چشمان شما نمی‌رساند. ماندگاری این روش بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است. این مدت بستگی به نوع نخ و مدت‌زمان جذب آن دارد. درهرحال لیفت نخ با چشم روشی دائمی نیست و پس از جذب شدن نخ‌ها، چشم‌ها به حالت طبیعی برمی‌گردند. بنابراین پس از مدتی نیاز به ترمیم خواهد داشت.

لیفت چشم با دستگاه پلکسر

این روش که یکی از روش‌های بدون جراحی برای لیفت چشم است، به کمک پلاسما انجام می‌شود. در این روش با استفاده از پلاسما لایه‌های پوست تبدیل به گاز شده و همین موضوع باعث جمع شدن پوست می‌شود. برای لیفت چشم با دستگاه پلکسر هیچ برشی روی سطح پوست انجام نمی‌شود. تنها چربی‌ها و لایه‌های اضافه پوست گرم شده و تبدیل به گاز می‌شوند. همین افزایش حرارت باعث افزایش تولید کلاژن‌های پوستی نیز می‌شود. نتایج این روش معمولا 2 تا ۵ سال باقی خواهند ماند.

شاید شما تصور کنید که حرارت ایجادشده در اثر استفاده از دستگاه پوست شما را خواهد سوزاند. اما باید بگوییم که اگر توسط فردی با مهارت کامل انجام شود، اصلا این‌طور نیست. در طول این عمل که به مدت ۴۰ دقیقه طول می‌کشد، جرقه‌هایی بر روی سطح پوست ایجاد می‌شود که روند تولید کلاژن را سریع‌تر خواهد کرد. این جرقه هیچ ضرری برای پوست شما نداشته و سطح رویی آن را کمی گرم می‌کند. توجه کنید که انجام این روش به افراد مبتلا به صرع، خانم‌های باردار، افراد داری پروتزهای فلزی و باتری‌های قلبی، مبتلایان به واریس، بیماری‌های استخوانی و سرطان توصیه نمی‌شود.

لیفت چشم با جراحی

لیفت چشم با جراحی معمولا برای کسانی استفاده می‌شود که افتادگی پلک آن‌ها تقریبا شدید بوده و با روش‌های غیر جراحی قابل‌حل نیست. از این روش می‌توان برای اصلاح افتادگی پلک بالا در افراد مسن، رفع پف پلک، برداشتن پوست اضافه پلک‌ها یا نواحی اطراف چشم استفاده کرد. همچنین پزشکان جراحی را به افرادی که قصد دارند افتادگی پوست اطراف چشم خود را برطرف کرده و چین‌وچروک‌های ریز این ناحیه را از بین ببرند توصیه می‌کنند. معمولا عمل لیفت چشم عملی یک‌ساعته است. اما اگر بخواهید افتادگی و پف هر دو پلک را برطرف کنید، عمل شما حدود دو ساعت طول خواهد کشید. این عمل معمولا در بیمارستان انجام شده و به بیمار داروی بی‌حسی موضعی تزریق می‌شود. درصورتی‌که قصد انجام عمل بر روی پلک‌های بالا و پایین هر دو چشم را داشته باشید، جراحی معمولا از پلک‌های بالا شروع می‌شود. درواقع پزشک برش کوچکی بر روی پلک‌های بالایی ایجاد کرده و چربی‌ها و پوست اضافه را برمی‌دارد. بخیه‌های پلک بالایی معمولا ۳ تا ۶ روز باقی مانده و سپس کشیده می‌شوند. در مورد پلک پایینی نیز ممکن است روش مورداستفاده نیازی به بخیه زدن نداشته باشد.

اثرات لیفت چشم با جراحی معمولا تا سال‌ها باقی مانده و نیازی به ترمیم ندارد. درصورتی‌که شما سبک زندگی درستی را پیش گرفته و به‌خوبی از چشمان خود محافظت کنید، می‌توان ماندگاری این اثرات را ۵ تا ۷ سال دانست. البته بالا رفتن سن درهرصورت تاثیر خود را روی چشمان شما خواهد گذاشت. اما باید توجه کنید که جراحی ترمیمی معمولا بر روی پلک بالا انجام گرفته و پلک پایین خیلی کم نیاز به ترمیم پیدا می‌کند.

توصیه‌های قبل از انجام لیفت چشم

  • درصورتی‌که کاندید لیفت چشم با جراحی هستید، از دو هفته قبل مصرف داروهای رقیق‌کننده خون نظیر آسپیرین، موترین، ادویل و… را متوقف کنید.
  • در زمان مراجعه برای عمل جراحی وسیله‌هایی نظیر کمپرس سرد، پدهای گاز، اشک مصنوعی، لیف و حوله تمیز و مسکن به همراه داشته باشید.
  • از مصرف سیگار، قلیان یا دخانیات دیگر دوری کنید.

مراقبت های پس ‌از انجام لیفت چشم

  • استراحت کافی داشته باشید.
  • تا مدتی از نگاه کردن به صفحه تلویزیون، گوشی، لپ‌تاپ و کامپیوتر خودداری کنید.
  • درصورتی‌که در محل کار خود مجبور به استفاده از این وسایل هستید، کار خود را تدریج شروع کرده و فواصل استراحتی برای خود در نظر بگیرید.
  • حتما از عینک آفتابی استفاده کنید. چراکه چشمان شما پس از لیفت به نور خورشید، باد و آلودگی‌ها حساس‌تر هستند.
  • از کمپرس سرد برای رفع التهاب چشم‌ها استفاده کنید.
  • داروها و مواد آرایشی را با مشورت پزشک مصرف کنید.
  • تا ۲۴ ساعت از شستن صورت با آب فراوان یا رفتن به استخر و حمام خودداری کنید.
  • تا یک ماه پس از لیفت چشم از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی خودداری کنید.
  • رژیم غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهید تا ماندگاری اثرات را طولانی‌تر کنید.
  • مصرف سیگار و قلیان را متوقف کنید.
  • می‌توانید از برخی روش‌های کمکی نظیر تزریق بوتاکس یا ژل برای افزایش ماندگاری نتایج استفاده کنید.

علاوه بر موارد بالا درصورتی‌که از روش جراحی استفاده می‌کنید، باید حتما یک نفر همراه با خود به کلینیک بیاورید. چراکه معمولا تا یک روز پس از جراحی دید خوبی ندارید. البته توجه کنید که لیفت چشم با جراحی نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد اما شما باید حتما یک روز در خانه استراحت کنید. ضمن اینکه باید فعالیت‌های خود را محدودتر کنید تا فشاری به چشمانتان وارد نشود.

همان‌طور که گفتیم خشکی چشم یکی از عوارض رایج لیفت چشم با جراحی است. توجه کنید که این موضوع کاملا طبیعی است. اما اگر بیشتر از دو هفته طول کشید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. معمولا پزشکان پس از انجام عمل تا مدتی اجازه رانندگی را به شما نخواهند داد. ضمن اینکه دوره نقاهت شما بین ۱۰ تا ۱۴ روز طول می‌کشد که در این مدت بهتر است در خانه بمانید.

با توجه به توضیحات ارائه شده بی دردسرترین و بی خطرترین روش برای لیفت چشم همان پلکسر است. جهت دریافت نوبت پلکسر پلک و مشاوره با شماره های  ۰۹۱۲۰۴۶۴۰۴۲ و ۰۲۱۲۲۲۴۷۸۱۹ تماس حاصل فرمایید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید