عوارض عمل بینی

0
227126
عوارض عمل بینی
عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی از سوال های همیشگی کاندیدهای عمل بینی است. به طور کلی بیماران باید بدانند که جراحی بینی با خطراتی همراه است، اما اگر توسط یک جراح باتجربه در یک مرکز جراحی معتبر یا در بیمارستان با متخصصان بیهوشی انجام شود، یک روش بسیار ایمن با میزان عوارض نسبتا پایین است.

عوارض بعد از عمل بینی

روند جراحی بینی به این صورت است که تغییراتی بر روی استخوان، غضروف، پوست و بافت بینی اعمال می شود و معمولا یک سال طول می کشد تا التهاب ناشی از آسیب های غضروف و استخوان فروکش کند و نتایج نهایی مشخص گردد. هر روش جراحی با یک سری خطرات و عوارض همراه است و عمل بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما در بسیاری از موارد، افراد جراح را مقصر می دانند.

درست است که احتمال بروز عوارض تا حد بسیاری به تجربه و مهارت جراح بستگی دارد و در صورتی که جراحی با دقت بالا و با رعایت استانداردها انجام شود، احتمال بروز هر گونه عارضه ای به حداقل خواهد رسید، اما با این حال، عدم رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی می تواند از جمله دلایل بروز برخی عوارض زبیایی بعد از جراحی باشد و حتی این گونه می توانیم بگوییم که برخی عوارض در پی واکنش بدن و بافت به روند ترمیم و بهبودی ایجاد می شوند و بعد از گذشت مدتی برطرف خواهند شد.

عوارضی مانند کبودی و ورم که واکنش طبیعی بدن نسبت به روند ترمیم هستند و اغلب بعد از جراحی بینی مشاهده می شوند، تحت کنترل پزشک نیستند و تنها با رعایت یک سری مراقبت ها و بعد از جراحی، کنترل و درمان خواهند شد و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

اما برخی عوارض جدی تر در نظر گرفته می شوند و در واقع، به نوعی خطای جراح به حساب می آیند، مواردی مانند برداشتن بیش از حد غضروف که می تواند علاوه بر مشکلات زیبایی، مشکلات عملکردی و اختلال در وضعیت تنفسی را نیز به همراه داشته باشد و معمولا جهت رفع این قبیل مشکلات، نیاز به انجام جراحی ترمیمی خواهد بود که می تواند هزینه های سنگین و دوره نقاهت طولانی را به همراه داشته باشد.

شایع ترین عوارض بعد از عمل بینی

مشکلات زیبایی، تنفسی، آسیب ها، عفونت ها یا مشکلات عروقی از جمله شایع ترین عوارض جراحی بینی هستند..

کج شدن نوک بینی

نامتقارن شدن سوراخ های بینی

بالا رفتن بیش از حد نوک بینی

افتادگی نوک بینی

فرورفتگی پره بینی

نکروز پوست بینی

بدشکلی هشت مانند بینی

اسکار کولومولار (ما بین سوراخ های بینی)

اسکار مخاطی

ورم و کبودی

سوراخ شدن سپتوم

تنگی دریچه بینی

مختل شدن حس بویایی

هماتوم

خونریزی

عوارض عفونی

انسداد مجاری هوایی

با توجه به این سختی ها و مشکلاتی که ممکن است پیش روی هر بیمار تحت عمل بینی باشد، اکثر افرادی که بینی های گوشتی دارند تمایل زیادی به انجام روش پلکسر دارند که یک روش غیرتهاجمی هست.

عوارضی که در ادامه بیان می شود شایع تر هستند نسبت به عوارض ذکر شده در بالا.

  1. التهاب و عفونت: عفونت‌های مختلف می‌تواند بعد از جراحی بینی رخ دهد که ممکن است به عوارض جدی منجر شوند. این امر نیاز به مراقبت‌های ویژه پس از جراحی دارد.
  2. خونریزی: خونریزی ممکن است حین یا پس از جراحی بینی رخ دهد که نیاز به کنترل و مداوا دارد.
  3. واکنش‌های حساسیتی: برخی از بیماران ممکن است به مواد استفاده شده در جراحی یا به داروهای تجویز شده برای مداوا حساسیت نشان دهند.
  4. تغییرات در شکل و اندازه بینی: اغلب افراد پس از جراحی بینی تغییراتی در شکل و اندازه بینی‌شان تجربه می‌کنند. این تغییرات ممکن است به عنوان نتیجه‌ی نادرست جراحی مورد نظر برای برخی افراد تلقی شوند.
  5. عوارض آنستزی: برخی از بیماران ممکن است به عوارض مرتبط با آنستزی بیوکربنیک (آنستزی کلی) حساسیت نشان دهند.
  6. تورم و آب‌رسانی: تورم و گذر از حالت طبیعی پس از جراحی بینی ممکن است برای بعضی افراد مشکل‌ساز باشد.
  7. اثرات روانی: تغییر در شکل ظاهری بینی ممکن است بر برخی افراد تأثیر منفی داشته باشد و اثرات روانی مختلفی ایجاد کند.
  8. ناراحتی و درد: درد و ناراحتی پس از جراحی بینی ممکن است برای مدت زمانی کوتاهی ادامه داشته باشد.

پلکسر بینی چیست و چگونه انجام می شود؟ماندگاری آن به چه صورت است؟

پلکسر بینی یا پلاسماجت بینی که به عناوین دیگری همچون عمل بینی بدون جراحی نیز گفته می‌شود با بی حسی موضعی در چند جلسه (هر جلسه بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه) انجام می‌شود.

مراحل انجام پلکسر بینی به شرح زیر است:

– ابتدا محل مورد نظر از بینی که قرار است پلکسر روی آن انجام شود را بی‌حسی می‌زنند و سپس چند دقیقه صبر می‌کنند تا بی‌حسی اثر کند و بتوان پلکسر را شروع کرد.

– در مرحله دوم با استفاده از دستگاه پلکسر بینی که قلم پلکسر (یک دستگاه بدون سیم قلمی شکل که دارای یک شاخک کوچک) نیز نامیده می‌شود، گاز رسانا را از فواصل کم و در نقاط خیلی کوچک به لایه سطحی پوست می‌تابانند. گاز تابانیده شده موجب تصعید پوست در آن ناحیه و در نتیجه جمع شدن ناحیه مورد نظر می‌شود.

– پس از پایان کار (که معمولا بیشتر از ۳۰ دقیقه در هر جلسه طول نمی‌کشد) محل پلکسر شده را ضدعفونی می‌کنند و برای کاهش سوزش ناشی از سوختگی پلکسر، بر روی زخم‌ها ژل خنک کننده استعمال می‌شود.

توجه داشته باشید که هزینه پلکسر بینی از هزینه عمل جراحی بسیار کمتر است. ماندگاری آن بین 2 تا 5 سال می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره برای پلکسر بینی با شماره های  ۰۲۱۲۲۲۴۷۸۱۹ و ۰۹۱۲۰۴۶۴۰۴۲ تماس حاصل فرمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید