ریزش مو سکه‌ ای

0
200437
درمان ریزش مو سکه‌ ای
درمان ریزش مو سکه‌ ای

ریزش مو سکه‌ ایریزش مو سکه‌ ای  یا آلوپسی آره آتا یک اختلال خود ایمنی شایع است که اغلب منجر به ریزش مو غیرقابل پیش‌بینی می‌شود. در بیشتر موارد، موها به صورت تکه‌های کوچکی به اندازه یک چهارم می‌ریزند. ممکن است فقط چند لکه وجود داشته باشد، اما آلوپسی آره آتا می‌تواند مناطق وسیع‌تری از پوست سر را تحت تاثیر قرار دهد. اگر ریزش کامل مو در پوست سر وجود داشته باشد، پزشکان آلوپسی توتالیس را تشخیص می‌دهند. اگر ریزش مو در کل بدن وجود داشته باشد، این بیماری آلوپسی یونیورسالیس نامیده می‌شود. آلوپسی می‌تواند هر فردی را بدون درنظرگرفتن سن، جنسیت یا نژاد مبتلا کند، اگرچه بیشتر موارد قبل از 30 سالگی ایجاد می شود.

علت ریزش مو سکه ای چیست؟

این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که گلبول‌های سفید خون به فولیکول‌های مو حمله می‌کنند و باعث کوچک شدن آن‌ها و کاهش چشمگیر تولید مو می‌شوند. دقیقا مشخص نیست که چه چیزی باعث می شود که سیستم ایمنی بدن فولیکول‌های مو را به این روش هدف قرار دهد. به نظر می رسد در این مشکل ژنتیک دخیل است زیرا آلوپسی آره آتا در فردی که یکی از اعضای نزدیک خانواده مبتلا به این بیماری را دارد بیشتر رخ می‌دهد. از هر پنج نفری که به این بیماری مبتلا هستند، یک نفر یکی از اعضای خانواده اش مبتلا به آلوپسی آره آتا است. موارد شدید استرس نیز به طور بالقوه می‌تواند باعث ایجاد این بیماری شود، اما اکثر تحقیقات اخیر به یک علت ژنتیکی اشاره می‌کنند.

علائم ریزش مو سکه ای

بارزترین علامت آلوپسی آره آتا ریزش موی تکه تکه است. تکه‌های مو به اندازه سکه شروع به ریزش می‌کنند. با این حال، هر محل رشد مو ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد، از جمله ریش و مژه. ریزش مو می‌تواند ناگهانی باشد و تنها در چند روز یا در طی چند هفته ایجاد شود. ممکن است قبل از ریزش مو خارش یا سوزش در ناحیه وجود داشته باشد. فولیکول های مو از بین نمی‌روند و بنابراین اگر التهاب فولیکول‌ها کاهش یابد، موها می‌توانند دوباره رشد کنند. افرادی که تنها چند تکه ریزش مو را تجربه می‌کنند، اغلب بهبودی خود به خود و کامل بدون هیچ گونه درمانی دارند. حدود 30 درصد از افرادی که به آلوپسی آره آتا مبتلا می‌شوند متوجه می‌شوند که وضعیت آنها یا گسترده‌تر شده یا به یک چرخه مداوم ریزش مو و رشد مجدد تبدیل می‌شود. حدود نیمی از بیماران در عرض یک سال از آلوپسی آره آتا بهبود می‌یابند، اما بسیاری از آنها بیش از یک دوره را تجربه خواهند کرد. حدود 10 درصد از مردم به آلوپسی توتالیس یا آلوپسی یونیورسالیس مبتلا می‌شوند. آلوپسی آره آتا همچنین می‌تواند ناخن‌های دست و پا را تحت تاثیر قرار دهد و گاهی اوقات این تغییرات اولین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد این بیماری در حال توسعه است. تعدادی تغییر کوچک وجود دارد که می‌تواند در ناخن‌ها ایجاد شود:

  • فرورفتگی‌های دقیق
  • لکه ها و خطوط سفید
  • ناخن ها خشن می‌شوند
  • ناخن ها درخشش خود را از دست می‌دهند
  • ناخن ها نازک شده و شکافته می‌شوند

درمان ریزش سکه ای مو چیست ؟

در حقیقت هیچ‌گونه درمان قطعی برای ریزش مو سکه ای وجود ندارد اما با انجام برخی درمان‌ها می‌توان این بیماری را کنترل و به رشد سریع موها کمک کرد. برای درمان داروهای حاوی کورتون و مواردی مانند مزوتراپی، مزونیدلینگ کف سر، های فرکوئنسی و لیزرهای کم توان تجویز می‌شود.

بهترین محل برای درمان ریزش مو سکه ای در تهران کجا است؟

شما می‌توانید برای انجام خدمات مزوتراپی، مزونیدلینگ کف سر، های فرکوئنسی و لیزرهای کم توان به مرکز مراجعه کنید. جهت دریافت نوبت و مشاوره در مرکز با شماره های ۰۲۱۲۲۲۴۷۸۱۹ و  ۰۹۱۲۰۴۶۴۰۴۲ تماس حاصل فرمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید