لیزر کیوسوییچ چیست ؟ | کاربردها، تعدادجلسات، مزایا و معایب

0
161954
لیزر کیوسوییچ

لیزر کیوسوییچ یک لیزر غیر تهاجمی است که نور پرتو پالسی با شدت بالا ایجاد می کند. پالس های پرتو لیزر کیوسوییچ صرفا یک میلیاردم ثانیه طول می کشد. از آن‌جایی که انرژی لیزر در چنین دوره زمانی کوتاهی ساطع می‌شود، انرژی در پالس های بسیار قوی متمرکز می‌شود.

کاربردهای لیزر کیوسوییچ

لیزر کیوسوییچ می‌تواند قطعات ریز رنگدانه یا جوهر را بشکنند، تولید کلاژن را تحریک کند یا قارچ را از بین ببرد. کاربرد لیزر کیوسوییچ زیاد است :

  • پاک کردن تتو
  • درمان اونیکومیکوزیس (قارچ ناخن پا)
  • ضایعات رنگدانه‌ای مانند لکه‌های پیری، لکه‌های خورشیدی، خال‌های مادرزادی، کک‌ و مک، خال‌ها و لکه‌های کافه‌ آو لایت
  • ضایعات عروقی مانند وریدهای عنکبوتی، تلانژکتازی، آنژیوم
  • جوان سازی پوست

تعداد جلسات

معمولا تعیین تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان با لیزر کیوسوییچ به تصمیم پزشک وابسته است. پزشک بسته به شرایط فردی بیمار، نوع تتو و دیگر لک‌های پوستی، سطح درمان، نوع پوست، رنگ پوست و… جلسات مورد نیاز برای درمان را تعیین می‌کند. اگر در طول درمان با لیزر کیوسوییچ ، توصیه‌های پزشک به‌طور کامل رعایت شود، اثرات آن بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای تا آخر عمر باقی خواهند ماند. در دوران درمان دوری از نور خورشید و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب مهم‌ترین نکته است. چراکه نور خورشید باعث تیره شدن محل‌های تابش و ایجاد لک‌های جدید پوستی می‌شود. بنابراین با رعایت این موارد می‌توان برای همیشه پوستی صاف و یک‌دست داشت.

فرآیند ریموو تتو با لیزر کیوسوییچ

ریموو تتو با لیزر تنها روش علمی و تایید شده برای پاک کردن تتو بدون ایجاد جای زخم است. برای پاک کردن تتو، لیزر کیوسوییچ روی آن پالس می شود و انرژی نور خود را به سمت جوهر هدایت می‌کند. انرژی توسط ذرات جوهر جذب شده و سپس به قطعات کوچک تبدیل می‌شود. در روزهای بعد از لیزر، سیستم ایمنی بدن ذرات خرد شده جوهر را پاک می‌کند و باعث محو شدن تتو می‌شود. با جلسات بیشتر، جوهر بیشتری خرد می‌شود و تتو پاک می‌شود. لیزر درمانی معمولا هر شش هفته یکبار انجام می‌شود اما تعداد جلسات نامشخص است.

معایب و مزایای لیزر کیوسوییچ

مهم‌ترین مزیت لیزر کیوسوییچ کم‌خطر بودن آن است. با استفاده از این روش بدون درد و دردسر از شر تتوها و خال‌کوبی‌های کهنه و قدیمی خلاص خواهید شد. می‌توانید خال‌های مادرزادی را از بین ببرید و با برطرف کردن جای جوش و زخم‌های کهنه و کک‌ومک، پوستی صاف و یکدست به خود هدیه دهید. معمولا در ساعات اولیه بعد از انجام لیزر محل درمان قرمز و متورم می‌شود. این عوارض بعد از چند ساعت یا نهایتا یکی دو روز برطرف می‌شوند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. علاوه بر این ممکن است لک‌هایی به رنگ قرمز یا قهوه‌ای روی پوست ایجاد شود که بعد از مدتی برطرف می‌شوند. این لک‌ها در کنار پوسته‌پوسته شدن محل درمان نشانه بهبودی است. بعد از برطرف شدن آن‌ها می‌توان تغییرات پوست را احساس کرد. برطرف شدن این موارد نیازمند زمان است. در مواردی که از لیزر کیوسوییچ برای از بین بردن تتو استفاده می‌شود، ممکن است بعد از چند جلسه تتو پررنگ‌تر شود. این موضوع به این دلیل است که رنگ‌دانه‌های تتو به سطح پوست آمده‌اند و به همین دلیل رنگ آن را بیشتر کرده‌اند. این موضوع کاملا طبیعی است و بعد از گذشت چند جلسه کمرنگ‌تر خواهد شد. استفاده از لیزر کیوسوییچ باعث ایجاد زخم‌های ریزی در محل درمان می‌شود. این زخم‌ها دردناک یا عفونی نیستند و حدود چهار یا پنج روز بعد از هر جلسه لیزر بهبود پیدا می‌کنند.

بهترین محل برای درمان ریموو تتو در تهران کجا است؟

شما می‌توانید برای ریموو تتو به روش علمی و بدون هیچ‌گونه آسیبی به پوست و مو به مرکز مراجعه کنید. جهت دریافت نوبت و مشاوره در مرکز با شماره های ۰۲۱۲۲۲۴۷۸۱۹ و ۰۹۱۲۰۴۶۴۰۴۲ تماس حاصل فرمایید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید