ریموو تتو با مواد و عوارض آن

0
37117
ریموو تتو
ریموو تتو

امروزه بیش از هر زمان دیگری انجام تتو یا خالکوبی بر روی بخش های مختلف بدن و صورت در میان افراد با گروه های سنی مختلف مورد توجه قرار گرفته است اما همه  افراد از تصمیم خود راضی نیستند. بنابراین تصمیم به ریموو تتوی خود می گیرند، چه به دلیل تصمیم به تغییرظاهر یا به علت تغییر مد ناخواسته. اما به یاد داشته باشید که ریموو تتو امری حساس و دقیق است. در این مقاله، به موادی که برای ریموو تتوها مورد استفاده قرار می‌گیرند، به همراه عوارض و نکات مهم در این فرآیند می پردازیم.

روش‌های مختلف ریموو تتو

روش‌های مختلفی برای ریموو تتو وجود دارد که عبارتند از :

   – لیزر: یکی از روش‌های شناخته‌شده برای ریموو تتو، استفاده از لیزر است. در این روش، لیزرها با تمرکز بر روی پیگمانت‌های رنگی تتو تاثیر می‌گذارند و ذرات رنگی را تجزیه می‌کنند. این فرآیند ممکن است چند جلسه نیاز داشته باشد و پس از هر جلسه، پوست نیاز به بازسازی دارد.

   – مواد پاک کننده یا ریموور: برخی از کرم‌ها و مواد پوستی می‌توانند به مرور زمان باعث کاهش رنگ تتو شوند.

عوارض ریموو تتو ابرو با ریموور

استفاده از ریموورها از دیگر روش‌های پاک کردن تتو است. در این روش با دستگاهی که مانند قلم تتو است محلول ریموور به زیر لایه‌های پوست تزریق می‌شوند. این محلول جوهر تتو را در خود حل می‌کنند و باعث ریموو تتو می‌شوند. برخی از عوارض ریموو تتو با مواد شامل موارد زیر می‌شود:

قرمز شدن: قرمز شدن پوست بعد از ریموو ابرو یکی از عوارض پاک کردن تتو با ریموور است و در بسیاری موارد با استفاده از کرم‌های ترمیمی مناسب بعد از مدتی از بین می‌رود.

ایجاد گودی: این امر به‌خاطر اسیدی بودن مواد ریموو رخ می‌دهد. معمولا افراد غیر متخصصی که می‌خواهند کار ریموو را در جلسات کمتری انجام دهند با تزریق بیش از حد و سوزن زدن زیاد روی پوست باعث ایجاد گودی در ابرو می‌شوند.

گوشت اضافه: از دیگر عوارض پاک کردن تتو ابرو با ریموور گوشت اضافی یا کلوئید است. پوست برخی افراد بسیار حساس است و سوزن زدن‌های زیاد برای ریموو ممکن است باعث تشکیل گوشت اضافه روی ابروهای آن‌ها شود

عفونت: استریل نبودن وسایل مورد استفاده برای ریموو و تمیز نبودن محیط نیز می‌تواند منجر به عفونت‌های پوستی شود.

پررنگ‌تر شدن تتو: ممکن است برخی افراد بعد از اولین جلسه پاک کردن تتو با ریموور احساس کنند که ابروهایشان پررنگ‌تر شده است. این موضوع نیز ممکن است رخ دهد، چون محلول ریموور باعث شده که رنگدانه‌ها به سطح پوست نزدیک‌تر شوند و در نتیجه ابروها پررنگ‌تر به نظر می‌آیند.

بهترین روش ریموو تتو چیست؟

تنها روش علمی و تایید شده برای ریموو تتو همان لیزر هست. این روش بدون آسیب به پوست و یا موی شما باعث ریموو تتو می شود. اما این روش نیاز به صبر و حوصله دارد. تاتوهای کوچک‌ تر به پالس ‌های لیزر کمتری نیاز دارند در حالی که برای پاک کردن تاتو‌های بزرگ ‌تر به تعداد پالس های بالاتری نیاز است. در هر صورت، برای رهایی کامل از تتو، چند جلسه درمان لازم است. پس از هر بار مراجعه، تاتوی شما باید به تدریج کم رنگ تر شود.

آیا ادعای پاک کردن تتو در یک جلسه می‏‌تواند درست باشد؟

اگر در تتوی انجام شده در پوست فقط از یک رنگ استفاده شده باشد، پاک کردن آن آسان خواهد بود زیرا با یک طول موج لیزر از بین می‏‌رود ولی گاهی چند رنگ با هم مخلوط می‏‌شوند و پاک کردن این رنگ‏‌ها آسان نیست. زیرا هر رنگی طول موج مخصوص به خود را دارد بنابراین زمان زیاد و تعداد جلسات بیشتری برای پاک کردن این نوع رنگ‏‌ها لازم است.

آیا همه تتوها را می توان پاک کرد؟

ریموو تتو در بخش هایی از بدن بسیار خطرناک است و بهتر است انجام نشود. به عنوان مثال تتوی خط چشم یکی از همین نواحی است. این قسمت‏‌ دارای بافت‏‌ حساسی است و اگر دچار عارضه ثانویه شود، گرفتاری‏‌های زیادی برای فرد ایجاد می‏‌کند که عمدتا برگشت‏‌ناپذیر هستند.

برای دریافت نوبت و یا مشاوره جهت پاک کردن تتو با لیزر با شماره های ۰۲۱۲۲۲۴۷۸۱۹ و ۰۹۱۲۰۴۶۴۰۴۲ تماس حاصل فرمایید.

منبع

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید