راهنمای پاک کردن تتو

0
200313
پاک کردن تتو
پاک کردن تتو

امروزه یکی از روش های زیبایی بسیار مورد توجه، تتو می باشد. بسیاری از افرادی که به انجام تتو علاقمند هستند، نگران پاک کردن آن، در سال های آتی می باشد. چرا که، در گذشته تاتوهای زیر پوستی، روشی دائمی تلقی می شدند و راهی برای پاک کردن تتو وجود داشت. در نتیجه، اشخاصی که تتو داشتند و به هر علت مایل به پاک کردن آن بودند، از روش هایی آسیب زا، مثل استفاده از مواد شیمیایی، قرار دادن سیر بر روی تتو، سوزاندن و یا تراشیدن پوست بهره می بردند. اما، امروزه روش های بی خطر، مدرن و کارآمد تری برای این منظور ارائه شده اند.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 5 دقیقه

پاک کردن تتو با لیزر

طبق آمار ارائه شده، چیزی در حدود 20 درصد از مردم دنیا، بر روی پوست خود خالکوبی دارند، که یک چهارم از این آمار، تمایل به پاک کردن تاتوی خود دارند. در این راستا، متدهای تازه ای، مثل پاک کردن تتو با لیزر، به کمک این افراد آمده است. در نظر داشته باشید، این روش، باید به طور مستقیم تحت نظر پزشک متخصص انجام پذیرد و یک پروسه ی طولانی مدت، اما موثر به شمار می آید.

شرایط سلامت عمومی بدن، محل قرار گیری تتو، ابعاد تتو، نوع و تعداد رنگ به کار رفته در آن و همچنین، مدت زمانی که از انجام تتوی شما گذشته است؛ جز مهمترین عوامل تعیین کننده در میزان پاک شدن طرح تتو و تعداد جلسات لیزر شما می باشند.

به عنوان مثال، برخی از طیف های رنگی مثل قهوه ای، زرد و نارنجی در برابر اشعه لیزر مقاومت بالایی دارند و این احتمال وجود دارد که از بین نروند. همچنین، رنگ سبز و یا آبی پر رنگ، به جلسات لیزر بیشتری برای پاک شدن نیاز دارند. اما، طرح هایی که با رنگ مشکی، تاتو شده اند، بیشترین تاثیر پذیری را از اشعه لیزر دارند. علاوه بر آن، در نظر داشته باشید، حتی در صورتی که رنگ مشکی هم با جوهرهای خاصی تتو شده باشد که ماندگاری زیادی دارند، ممکن است به طور کامل پاک نشده و تنها کمرنگ شود.

انواع لیزرهایی که برای از بین بردن خالکوبی انجام می شوند

لیزرهای متعددی برای پاک کردن تتو وجود دارند، که بنا به تشخیص متخصص پوست، برای شخص تجویز می شوند. برخی از این لیزرها، عبارتند از:

لیزر کیوسوئیچ Q-Switched ND

 لیزر کیوسوئیچ برای از بین بردن طرح هایی در طیف رنگی نارنجی، زرد، قرمز، بنفش، قهوه ای و یا دیگر رنگ های گرم توصیه می شود.

لیزر فرکشنال دی اکسید کربن  

لیزر فرکشنال دی اکسید کربن،  این روش، برای اشخاصی مناسب است که قصد دارند، تتو سابق خود را با یک تتو جدید کاور کنند. چرا که، تنها موجب کمرنگ شدن طرح خالکوبی می گردد.

لیزر روبی
لیزر روبی، این روش معمولا برای رنگ های سبز و یا آبی کمرنگ کارآمد می باشد.

لیزر الکساندرایت
 لیزر الکساندرایت، یک متد موثر برای پاک کردن تتو رنگ مشکی، قهوه ای، سبز و آبی می باشد. همچنین، این روش به منظور بهبود لک های ناشی از ماه گرفتگی، اشعه آفتاب و دیگر اسکارها نیز مفید می باشد.

لیزر پیکو: لیزر پیکو، از خانواده لیزرهای کیوسوییچ می باشد. با این تفاوت که، مکانیزم عملکرد آن موثرتر بوده و با آزاد نمودن انرژی بالایی در هر پیکو ثانیه، عمق بیشتری از رنگ های تتو را حذف میکند.

نتیجه استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو

تتوهای کوچک‌ تر به پالس ‌های لیزر کمتری نیاز دارند در حالی که برای پاک کردن تاتو‌های بزرگ ‌تر به تعداد پالس های بالاتری نیاز است. در هر صورت، برای خلاص شدن کامل از تاتو، تعداد جلسات درمان مشخص نیست. پس از هر بار مراجعه، تتوی شما باید به تدریج کم رنگ تر  شود. قبل از ریموو تتو، از کرم بی حسی موضعی استفاده می شود.

پس از لیزر تتو، باید هنگام خروج از خانه حتما در محل ریموو تتو کرم ضدآفتاب بزنید. توجه به این موارد می تواند سرعت حصول و کیفیت نتیجه پاک کردن تاتو با لیزر را بالاتر ببرد.

نمونه پاک کردن تتو توسط خانم فرشته پورشریعتی

مزایای استفاده از لیزر برای پاک کردن تتو

  • غیرتهاجمی بودن: لیزر کیوسوئیچ تنها روش مؤثر و غیرتهاجمی مورد تایید برای از بین بردن لیزر بدون باقی ماندن جای زخم خواهد بود.
  • درد کمتر نسبت به روش‌های سنتی
  • توانایی از بین بردن همه‌ی رنگ‌ها
  • سازگار بودن با بدن
  • بی خطرترین روش از بین بردن تتو

آیا غیر از لیزر روش دیگر برای حذف تتو وجود دارد؟

برخی از افراد برای پاک کردن تتو، به سراغ کرم های لایه بردار می روند. در صورتی که، تا به امروز هیچ نوع، روغن، پماد و یا کرمی از طرف FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) تایید نشده است. چه بسا، هیچ یک از این کرم ها قادر به حذف کامل تاتو نبوده و تنها می توانند پوست را حساس تر کنند.

برخی نیز، برای پاک کردن تتو، از روش های غیر اصولی که در سالن های زیبایی ارائه می شود، استفاده می کنند، که امری بسیار خطرناک بوده و هرگز توصیه نمی شود.

در نتیجه، می توان اذعان داشت، در حال حاضر استفاده از لیزر، تحت نظر متخصص، بهترین روش برای پاک کردن تتو می باشد.برای پاک کردن تتو های صورت و یا بدن خود می توانید از طریق شماره های ۰۲۱۲۲۲۴۷۸۱۹ و ۰۹۱۲۰۴۶۴۰۴۲ با مرکز تماس بگیرید .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید